Pagina's

dinsdag 20 januari 2015

Facebook challenge !






Een week ZONDER Facebook. Moet lukken toch?  
Ik ging deze challenge met mezelf aan en gooide afgelopen vrijdag de app van m'n telefoon.....











Vrijdag 16 januari lag ik samen met mijn vriend languit op de bank. Geen muziekje op de achtergrond en geen tv die aanstond. Het was doodstil in huis. We hadden allebei onze telefoon vast en zaten allebei Facebook af te struinen. We hebben op deze manier, zonder een woord met elkaar te wisselen, denk ik wel 5 minuten gelegen. 

Tot ik ineens een helder moment kreeg en door kreeg hoe we er bij lagen! Als een anders ons nu zou zien, moet het er uitgezien hebben alsof we niks met elkaar te maken wilden hebben. Ik besloot mijn telefoon op tafel te leggen en even niets te doen. Nog zeker 3 minuten heeft mijn vriend nog op zijn telefoon liggen kijken. 
Tot hij doorkreeg dat ik mijn telefoon niet meer vast had en maar een beetje om me heen lag te kijken. 'Is er wat schat?' kreeg ik als vraag. Ik antwoorde dat er niets was en gewoon een beetje om me heen aan het kijken was. Het antwoord was 'oké' en meneer ging weer verder met zijn verslaving. 

Ineens kreeg ik door dat Facebook écht een verslaving is. Eentje waar ik mijzelf helaas ook schuldig aan maak! Terwijl Facebook deze dagen eigenlijk écht nutteloos is geworden. Het is alleen nog maar ...... vind deze foto leuk, ........ heeft een video gedeeld, ......... gaat naar een festival. Wat intresseerd mij het dat iemand een foto leuk vind of een video heeft gedeeld. Een video over een kneus die probeert een eetlepel kaneel op te eten is nou echt niet iets waar ik blij van word eigenlijk....(Cinnamon challenge ?!)

Hoe ervaar ik het tot nu toe?
Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet gemist heb! Tuurlijk heb ik van die moment gehad waarop ik normaal gesproken m'n telefoon had gepakt om Facebook te checken, maar dan opende ik m'n nieuws appje of Instagram o.i.d. Het is ook wel grappig dat er momenten zijn geweest waarop m'n vriend op Facebook zat en ik niet en hij ook maar z'n telefoon weg deed ! 

Nog meer redenen waarom je Facebook van je telefoon zou moeten gooien!
  1. Je hebt meer tijd voor andere dingen. Praat bijvoorbeeld eens met elkaar! 
  2. Bespaar irritaties. Al die mensen waarbij hun leven op Facebook er óh zo perfect uitziet. Ik geloof niet in een leven met een perfecte man, kinderen die nooit zeuren en nooit eens last hebben van een puistje of een bad hairday. Omdat alleen de leuke dingen worden geplaatst lijkt dit wel zo....
  3. Je baas kijkt mee.  Niet alleen jij en je vrienden zien wat je allemaal leuk vind of deelt, ook je werk kijkt mee! 
  4. Leef je eigen leven. Wees niet meer zo obsessed met de tijdlijn van een ander! 
  5. Geen onbekenden meer die iets van je willen weten. Vriendschapverzoeken van mensen die je niet eens ként zijn verleden tijd. 
  6. Je hebt je vriendinnen wat te vertellen als je ze weer ziet Wanneer je gezellig wat gaat drinken heb je elkaar ook daadwerkelijk nog iets nieuws te vertellen in plaats van dat je bij ieder dingetje kan zeggen; 'Oh ja! Ik zag het op Facebook inderdaad!' 
  7. Begin je dag niet met onzin Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier zelf ook vaak schuldig aan ben. Direct nadat je je wekker uitzet je Facebook app openen en vervolgens 10 minuten naar onzin kijken voordat je je bed uitstapt. 
  8. Niet getagd worden in genante foto's. Na een avondje stappen is het prima dat je vriendin foto's op facebook zet. Maar jij kan er in ieder geval niet meer in getagd worden! 
  9. Uitnodigingen van spelletjes HOU OP met verzoeken sturen of ik Candy Crush wil gaan spelen! Nee dat wil ik niet! 
  10. Je kan je verjaardagskalender weer tevoorschijn halen Geen facebook meer die je helpt herinneren aan verjaardagen van iedereen. Alleen de verjaardagen van je échte vrienden noteren en hen bellen om ze te feliciteren in plaats van dit via Facebook te doen! 


Durven jullie deze challenge aan te gaan en te kijken hoe lang jullie zonder Facebook kunnen? 

Liefs, 
Petra - Peet - P




Geen opmerkingen:

Een reactie posten